niedziela, 5 czerwca 2016

,

Test Aplikacji do przyśpieszania Gier! #Poradnik



W tym artykule omówimy działanie aplikacji do przyśpieszenia gier . Dogłębnie przetestujemy czy działają i jak bardzo są skuteczne. Dodatkowo kilka praktycznych porad dla mobilnych graczy.



W sklepie Google Play możemy znaleźć mnóstwo aplikacji, które de facto mają wspomagać nasze urządzenie podczas grania. Tak łopatologicznie tłumacząc mają oczyszczać naszą pamięć ram na bieżąco by, jak najwięcej było jej dla gry. Oczywiście to nie wszystko moim zdaniem taka aplikacja powinna wsiąść pod uwagę, na jakim urządzeniu gramy i biorą pod uwagę ten aspekt dostosować procesor i układ graficzny tak by ta gra odbywała się płynnie. Powinna nadać wysoki priorytet grze tak, aby żadna aplikacja nie przeszkadzała.

Jak będziemy testować te aplikacje?


Zastanawiałem się chwilkę i zacząłem szukać jedynym racjonalnym wyjściem jest aplikacja GameBench tę aplikację instalujemy zarówno na urządzeniu, jak i na komputerze i przez Adb są przesyłane dane do komputera o bieżącym wykorzystywaniu urządzenia przez daną aplikację w tym przypadku grę. Statystyki, jakie są wyświetlane przez tę aplikację możecie zobaczyć poniżej.

Jaką grę będziemy testować.


Do testu takich aplikacji nie mogłem wybrać sapera czy pasjansa zastanawiałem się długo i doszedłem do wniosku, że musi to być gra, która wykorzystuje zarówno GPU, jak i CPU i to w jak największym stopniu moimi faworytami są Assassin's Creed Identity ,NBA 2K16 i Dead Effect 2
Jednak porzuciłem wszystko dla Assassin's Creed Identity i to właśnie ta gra posłuży nam do testu aplikacji.

Urządzenie do Testów.


Naszym narzędziem będzie Samsung Galaxy Note 4 910f oczywiście Qualcomm APQ8084 Snapdragon 805 i Adreno 420 wszystko to jest wspierane 3 GB ram ja na co dzień mam ok 1,5 GB wolnej pamięci RAM . Android 6.0.1 NotRoot Szkoda, że nie mogę testować na innych urządzeniach no niestety ja jestem trochę biedniejszy.

Jakie Aplikacje będziemy testować ?


Ze sklepu Google Play wybrałem 5 najpopularniejszych i są nimi:
-CM GameBooster
-Game Booster & Launcher
-GameBooster 3
-Game Booster - Speed Up Phone
-Game Booster

 *Aplikacje będę instalował odzienie tak, aby gdzieś tam w tle się nie gryzły.

TEST.




CM GameBooster

Zaczęliśmy dobrze nie było żadnych przeszkód aplikacja tak jak powinna wyświetliła dane na temat optymalizacji pamięci RAM, ale o CPU ani GPU nic nie wspomniała. Aplikacja nie jest raczej jakoś strasznie rozbudowana ma dużo propozycji gier, czyli taka reklamówka informuje nas ile pamięci RAM jest dostępne pokazując to w % jak i w MB .
ScreenShoot Aplikacji.

Wynik testu :

CPU

GPU

Pamięć RAM

Wydajność


https://play.google.com/store/apps/details?id=mobi.infolife.gamebooster

Game Booster & Launcher

No po tej aplikacji spodziewałem się bajerów na ekranie jednak tak nie jest. Myślałem że ma więcej opcji i jest bardziej rozbudowana od poprzedniej która totalnie mną wstrząsnęła z braku funkcji. Aplikacja przy pierwszym odpaleniu spytałam mnie czy ma automatycznie wyszukać Gier, gdy kliknąłem tak poprosiła mnie bym sam je wybrał to trochę dziwne, ale uznajmy, że to taki mały błąd i więcej o niem. nie wspominajmy. Wchodząc w ustawienia tej aplikacji podziewałem się opcji a dostałem ikonę na górnej belce, na czym funkcjonalność się zakończyła.
ScreenShot Aplikacji.





Wynik testu:


CPU

GPU

Pamięć RAM

Wydajność

https://play.google.com/store/apps/details?id=com.burakgon.gamebooster3

GameBooster 3

Ta aplikacja w porównaniu do poprzedników ma trochę więcej opcji jednak to i tak bardzo mało.
Jednak GameBooster 3 ma opcje wyboru trybu Ultra, High i No boost. My do testu użyjemy ustawienia "Ultra" gdyż zależy nam na jak najlepszej wydajności. Aplikacja posiada też opcje root mode nie wiadomo co ona może kryć, gdyż mam Android 6.0.1 i roota nie posiadam. Aplikacja daje też do zrozumienia, że aby korzystać z aplikacji, trzeba posiadać kompatybilne urządzenie i moje jest kompatybilne. Ogólne wrażenie jest słabe, gdyż aplikacja nie wyszukuje sama gier, tylko każe wybierać z listy aplikacji i co chwile włączają się reklamy, oczywiście nie włączają się one podczas grania.

ScreenShot Aplikacji.


 Wynik testu:

CPU

GPU

Pamięć RAM

Wydajność
https://play.google.com/store/apps/details?id=apps.ignisamerica.gamebooster
,
Game Booster - Speed Up Phone

Ta aplikacja powoli zabija moją nadzieję na dobrą aplikację do optymalizacji systemu podczas grania. Ta aplikacja każe sama wybierać gry. Pomijając ten fakt posiada system gdzie dostosowuje ustawienia urządzenia podczas grania mam na myśli: Jasność ekranu, transmisje danych , wi-fi , Bt itp . Aplikacja posiada system taki jak w poprzednich, ale nie budzi ona zaufania jednak nie jestem, zwolennikiem wybrać książki po okładce więc poczekamy na porównywanie wyników.

ScreenShot Aplikacji

Wynik testu:

CPU

GPU

Pamięć RAM

Wydajność


Game Booster

To jest super prosta aplikacja niczym nie różni się od poprzednich jedna funkcja wielkim przyciskiem pośrodku włączamy tryb Game i tyle. W zakładce MyGame's możemy dodać z listy aplikacji nasze gry i je uruchamiać z poziomu aplikacji, ale nic poza tym. Aplikacja informuje nas, że jądro grafiki zostało przełączone na tryb wydajność i że pamięć ram jest oczyszczona. Oczywiście co chwila reklamy i to by było na tyle.
ScreenShot Aplikacji.

Wynik testu:


CPU

GPU

Pamięć RAM

Wydajność
Na koniec warto dodać, że zrobiłem test czystego Android 6.0.1 tak, aby sprawdzić, czy te aplikacje wprowadzają jakieś zmiany.
CPU

GPU

Pamięć RAM

Wydajność

WYNIKI TESTU !!!



A więc jak ?



Stwierdziłem, że te aplikacje tak naprawdę nie działają i można by stwierdzić za to wszystko to efekt placebo. A więc jak przyśpieszyć nasze urządzenie by gra chodziła płynniej,
Odpowiedzi na to pytanie są proste. Musimy utrzymywać porządek na urządzeniu często oczyszczać urządzenie ze śmieci aplikacjami typu CCleaner. Wyłączyć niepotrzebne aplikacje systemowe i odinstalować stare niepotrzebne aplikacje. Dla użytkowników, którym root nie jest obcy ROOT, mogą eksperymentować z podkręcaniem procesora [CPU] i układu graficznego [GPU].


Linki:
Jak podkręcić procesor
Jak podkręcić Grafikę
Zarządcy I/O Schedulers


Przydatne aplikacje: 
  

CCleaner (Oczyszczanie systemu )
Cleaner Pro (Oczyszczanie systemu )

Total RAM Booster ( Ustawienia pamięć RAM )
ROEHSOFT RAM-EXPANDER ( Ustawienia pamięć RAM )
RAM Manager Pro  ( Ustawienia pamięć RAM )


3C Toolbox Pro ( Kontrolowanie systemu i jego podzespołów)
System Tuner Pro  ( Kontrolowanie systemu i jego podzespołów)

0 komentarze :

Prześlij komentarz

Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.