piątek, 1 stycznia 2016

Sposoby na naprawe Androida . #Poradnik

Witam wszystkich po dość długiej przerwie .

W tym artykule dowiecie się jak naprawić swój system Android .
Nie tyczy się to wybranego modelu czy systemu .

Ja osobiście nie jednokrotnie miałem tak że musiałem użyć niżej wymienionych sposobów by odratować swój telefon i z tabletami też miałem kilka takich przypadków .
Nie gwarantuje że tymi sposobami odratujecie urządzenia ale zawsze warto spróbować i przyjrzeć się bliżej .  Zacznijmy od tego co poszło nie tak . Ja najczęściej wgrywałem nie prawidłowy kernel zbyt mocno podkręcone parametry i kilka nie fortunnych rumów .  Jednak udzielając się na forum xda najczęstszym przypadkiem to jest nie prawidłowa technika wgrywania romu do urządzenia i zbyt mała wiedza na temat tego co chcemy uzyskać  zawsze warto przeczytać temat kilka razy i przeczytać posty innych użytkowników na temat romu . Instrukcje powinniśmy znać najlepiej jeśli czegoś nie wiemy lepiej wstrzymać się od szybkiej instalacji gdyż możemy uceglić urządzenia a są przypadki wtórych nic nie pomoże odratować urządzenia lepiej napisać na czym polega nasz problem czy tam wątpliwość i czekać spokojnie na odpowiedz developerów .


Nie łatwo przywrócić sprawność urządzenia na 100 % tym bardziej że dziś mamy te KNOXy i inne programy niby zabezpieczające które musimy nabić i gwarancje tracimy bez możliwości przywrócenia jej jednak możemy próbować .



- Odin .
 Ja raz musiałem ratować urządzenia tym programem gdyż serwisowa aplikacja nie dawała sobie rady z dostępem do urządzenia . Musiałem ściągać odina odpowiedni stokowy rom i wgrywanie wszystkiego od nowa jednak to był jedyny taki przypadek gdy pomyliłem wersje Recovery .
Odin jest to najpopularniejszy program do wgrywania wszelkiego rodzaju oprogramowania . Bez potrzeby wgrywania Recovery wszystko wykonujemy z poziomu komputera i trybu FastBoot .

-Serwisowe programy .
Poszczególne marki urządzeń mają przygotowane swoje programy do odratowywania telefonów .
Samsung ma KIES sony ma swoje pc Companion to są autoryzowane oprogramowanie które aktualizuje nasze urządzenia i służy pomocą jeśli chodzi o awaryjne uruchamianie .

-FlashTool

Program Flashtool tez jest bardzo dobrym programem do wgrywania softu jednak w odróżnianiu od Odina naraża nas na to że jeszcze bardziej uszkodzimy urządzenie wiec przed zaczęciem pracy z tym urządzeniem proszę bardzo dobrze przyjrzeć się kompatybilności z naszym urządzeniem .

- Serwis GSM
To tez jest wyjście ale jeśli jesteśmy dobrze obeznani z forum XDA i oni twierdza że tego nie  da się uratować urządzenia bez wymiany płyty głównej to oni najczęściej mają racje gdyż to XDA wspiera  serwisy gsm .


 -Recovery .
Jeśli urządzenie możemy wprowadzić recovery to sprawa też jest prostsza wiadomo że telefon działa i nie został on uceglony i możemy zrobić full wipe i spróbować wgrać inny rom najlepiej stokowy ale możemy też inny stworzony przez dobrych developerów np z CM .

Jeśli chcemy wgrywać soft Odinem czy FlashTool'em
Musimy tym razem zrobić do to dobrze bo po kilku nie udanych próbach telefon się zbotuje  i raczej nie będzie szansy  uratowania go bez wymiany płyty głównej .

0 komentarze :

Prześlij komentarz

Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.