niedziela, 17 stycznia 2016

Jak uzyskać więcej pamięci wewnętrznej ? #Poradnik

W tym poradniku napisze jak uzyskać więcej pamięci wewnętrznej w naszym urządzeniu .
Oczywiście temat dla niektórych jest dosyć irytujący sam pamiętam jak kilka lat temu chciałem zainstalować sobie jakąś fajną grę z  Android market ale nie mogłem po pamięć telefonu wynosiła 1 gb  z czego system zajmował 700 Mb . To było irytujące i chore . Ale dziś już nie mamy prawie z tym problemu ale czy aby na pewno ? Kilka miesięcy temu kupiłem dziewczynie Sony Xperia M4 Aqua telefon sama sobie wybrała ja nie miałem nic do gadania podobał jej się ok . Ja nie sprawdzałem jego specyfikacji wcześniej i okazało się że to było błędem bo teraz mi płacze że nie ma pamięci wewnętrznej i wszystkie gry i jej aplikacji się na nim nie mieszczą . Ja zanim kupie jakieś urządzenie upewniam się że nie posiada mniej wbudowanej pamięci niż 16 gb sam w Tablecie mam 64 a w telefonie 32 gb i to nie jest wcale tak dużo gdyż aplikacje i gry dziś naprawdę dużo zajmują oczywiście praktycznie zawsze możemy włożyć kartę pamięci jednak aplikacje w większości można przechowywać w pamięci urządzenia . Trzeba dodać o bardzo ważnym szczególe że system z tego zabiera kilka giga a jak mamy brand od Orange czy innego operatora to jeszcze więcej ja z Note 4 nie mogę nawet usunąć Facebooka i innych jego aplikacji tylko mogę je wyłączyć co nie rozwiązuje wcale problemu z pamięcią .


Rozwiązań na te dolegliwości jest kilka i z tych kilka możesz skorzystać .


Karta Pamięci


Bardzo dobrze mieć kartę pamięci w urządzeniu by choć cześć aplikacji mogła być na karcie a i oczywiście wszystkie zdjęcia . muzykę czy filmy też tam przechowujemy co jest już bardzo dużą oszczędnością karty pamięci są dziś tak tanie że ja poniżej 64 gb nie kupuje  i mam spokojną głowę  mogę nagrywać filmy UHD .

Aplikacje do przenoszenia aplikacji z urządzenia na kartę pamięci .


Link2SD
AppMgr III 
 

I jest jeszcze tego dużo więcej ale możemy zrobić też bez aplikacji wystarczy że wejdziemy w ustawienia > Aplikacje/Manager Apelacji > wybierzemy sobie jakaś aplikacje i klikniemy przenieś na Karte SD . Ta opcja  nie wyświetli nam się jeśli aplikacji nie można przenieść . Jednak gdy poświęcimy kilka MB na taką aplikacje do przenoszenia aplikacja sama będzie wykrywać aplikacje do przeniesienia i będzie robić to masowo naprawdę się opłaca ja korzystałem z AppMgr i byłem bardzo zadowolony .


By nie przenosić ręcznie zdjęć z urządzenia na kartę polecam w ustawieniach aparatu zmienić zapis zdjęć na zapisz na kartę SD . 

Wszyscy z niecierpliwością czekamy na Android Marshmallow który jak z oficjalnych danych wynika ma postrzegać Kartę SD jako pamięć wewnętrzna i  ten problem nie będzie nas wtedy dotyczył jednak nie wszystkie urządzenia go otrzymają  !

Usuwanie Brandu 

 

Brand czyli aplikacje operatora np ja korzystam z telefonów operatora orange i w Note 4 mam tego naprawdę mnóstwo ok 1gb spokojnie nawet facebook nie idzie odinstalować nie wspomnę o instagramie i wszystkich aplikacji google jak filmy google , czasopisma czy książka google .
Możemy się tego pozbyć na 2 sposoby jeden to usunięcie samego brandu i wgranie CyanogenMod Mod jednak jedna i drogą metoda jest przeznaczona na dane telefony instrukcji możemy poszukać na forum Xda Developer albo coś po polsku to Android.com.pl forum . Proszę jednak być ostrożnym i czytać odpowiedz innych użytkowników czy dany poradnik jest autentyczny i czy działa . O oficjalne wsparcie CM na nasze urządzenie możemy sprawdzić na tej stronie . CyanogenMod


Czyszczenie zbędnych danych .  

Są dane w naszych urządzeniach o których nie mamy zielonego pojęcia są one w folderach o których również nie mamy pojęcia  skąd one się tam biorą ? Np z przeglądania internetu i niektóre aplikacje tez robią sobie foldery np z reklamami by wyświetlać je online . Poczta też przynosi swoje śmieci i nic z tym nie możemy zrobić oprócz tego że możemy usuwać je ręcznie to nie wykonalne zadanie by zrobić wszystko dlatego mamy do tego całkiem niezły arsenał aplikacji do tego przeznaczony . Moim faworytem jest

CCleaner :Bardzo prosta aplikacja i może właśnie to mnie do niej przyciągnęło prosta i bardzo skuteczna nie dosyć ze usuwa śmieci z pamięci urządzenia to sd i przy okazji oczyszcza ram bardzo przydatna aplikacja i darmowa ! .

W swojej karierze kupiłem tez
Cleaner: odszedłem od niej tak samo jak od aplikacji o której napisałem niżej dlaczego ? Bo one tez zużywają ram skanując non stop w poszukiwaniu folderów do usunięcia posiadają zbędne widgety i różne pierdoły maja swoje przydatne funkcje jak przyśpieszanie gier i jeszcze kilka opcji ale dla mnie to jest zbędne ale jak czyściciel śmieć spisuje się lepiej niż dobrze .

no i jeszcze kiedyś używałem :
Clean Master Phone Boost : To była chyba jedna z pierwszych aplikacji tego typu do oczyszczania ma swoją rzesze fanów i kiedyś dla mnie była extra ale tak jak Cleaner zabiera mi pamięć operacyjną ale ta aplikacja ma jeszcze gorzej zmusza nas do czyszczenia non stop powiadomienia że zostało 80 %  , że 20 sekund już nie korzystamy z Clean Master . Że reklamy nie zostały obejrzane i developer nie ma na masło do bułki z kawiorem . Ponadto słyszałem że Clean Master sam instaluje aplikacje dedykowane część użytkowników właśnie dlatego odeszła i ja też bym odszedł gdybym nie umiał czytać . Rozwiązanie jak temu zapowiedz zobaczymy w innym poradniku .

Tych aplikacji jest masa i macie w czym wybierać więc bierzcie się do dzieła to bardzo ważne dla kondycji waszego urządzenia.



Jeszcze jedyne co możemy zrobić to czekać na nowego Androida 6 lub kopić urządzenie które posiada więcej pamięci wewnętrznej .Zawsze warto sprawdzić co się kupuje lub wybiera u operatora.

0 komentarze :

Prześlij komentarz

Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.